Veelgestelde vragen

Soort vraag

Geldt er een mondkapjesplicht bij jullie programma’s?

In alle openbare ruimtes is het dragen van een mondkapje verplicht. Dit geldt ook voor binnen activiteiten. Bij buitenactiviteiten zal door de begeleiding worden aangegeven of het dragen van een mondkapje verplicht of een advies is.

Hoe kan ik betalen bij de parkeerautomaten?

U kunt betalen met muntgeld, met pin of contactloos.

Hoe kan ik het beste navigeren door Valkenburg?

Bij aankomst worden jullie persoonlijk ontvangen door een van onze medewerkers. Het programma wordt dan nog eens met jullie doorgenomen en jullie ontvangen een gepersonaliseerde routekaart met adressen.

Iemand in ons gezelschap heeft: een corona test gedaan/is positief getest op.

Wanneer dit 8 dagen voor aanvang van het uitje geschied kunnen wij het aantal deelnemers binnen een marge van 20% verminderen. Zodra dit binnen de 8 dagen geschied kunnen wij helaas niets wijzigen. De desbetreffende persoon mag helaas niet meegaan wanneer deze nog in afwachting is van een uitslag.

In ons gezelschap zijn er mensen met dieetwensen/glutenallergie of zijn vegetariër. Aan wie moeten we dit doorgeven?

Geef bijzonderheden altijd ruim vooraf aan ons door. Hoe meer wij weten hoe beter!

Is er tijdens het uitje een begeleider die met ons meegaat?

Elk onderdeel in jullie programma is gereserveerd en bij alle activiteiten worden jullie ontvangen, geïnstrueerd en, afhankelijk van de activiteit, begeleid.

Is het mogelijk om na bevestiging het programma uit te breiden?

Ja, in overleg en op basis van beschikbaarheid kunnen wij meerdere onderdelen aan uw programma toevoegen.

Is Valkenburg makkelijk te bereiken met het OV?

Ja, Valkenburg is heel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Vanuit Maastricht en Heerlen rijden viermaal per uur treinen uit beide richtingen. Beide stations hebben goede landelijke aansluitingen. Vergeet niet om uit en in te checken wanneer u overstapt van NS naar Arriva.

Kan ik bij jullie boeken in de coronacrisis?

Ja, elke programma/activiteit die te boeken is staat een “COVID-19 PROOF” icoon bij vermeld.

Kan ik kosteloos annuleren in de coronaperiode?

Nee, helaas kan het groepsuitje niet kosteloos worden geannuleerd. Wanneer de maatregelen worden aangescherpt waardoor het uitje geen doorgang kan vinden, mag u het uitje kosteloos omboeken.

Kan ik mijn eigen materiaal meenemen bij een actief programma in de grotten?

Nee, het is niet mogelijk om eigen materiaal mee te brengen in de grotten. Alle materialen die gebruikt worden voor een actief programma (grotbiken & survivaltocht) zijn TÜV gecertificeerd en mogen dus niet door eigen materialen worden vervangen.

Kan ik nog een of meerdere personen bijboeken?

Ja, als er nog beschikbaarheid is bij de betreffende programmaonderdelen dan is het mogelijk om het aantal deelnemers te verhogen.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

U kunt uw bevestiging zeker telefonisch kenbaar maken. Echter zijn wij verplicht om een schriftelijke bevestiging per mail te ontvangen om het boekingsproces in werking te zetten.

Kan ik vooraf een parkeerplaats reserveren?

Nee, u kunt geen parkeerplaats voorafgaand uw bezoek reserveren.

Kan mijn programma doorgaan i.v.m. de wateroverlast

Wij streven er naar alle programma’s in dezelfde vorm als aangeboden te laten plaatsvinden. Mochten er wijzigingen nodig zijn dan nemen wij persoonlijk contact met jullie op.

Bij vragen zijn we uiteraard bereikbaar.

Kunnen wij een drankarrangement boeken?

Ja, afhankelijk van de locatie en groepssamenstelling bieden wij drankarrangementen aan. In overleg bespreken wij graag met u de mogelijkheden: Tel: 043-204 11 35

Kunnen wij kosteloos annuleren?

Nee, het is niet mogelijk om kosteloos te annuleren. Afhankelijk van de totale arrangementsom en de periode waarin het verzoek tot annuleren wordt gedaan, wordt de hoogte van de schuld bepaald. Zie artikel 8 of 9 van onze algemene voorwaarden: https://www.wijzijnvalkenburg.nl/voorwaarden/

Kunnen wij ook boeken wanneer we met minder dan 6 personen zijn?

Bij onze programma’s staat altijd het minimumaantal deelnemers vermeld. Als uw gezelschap niet genoeg deelnemers heeft voor een groepsuitje dan kunt u kijken op onze website voor gezelschappen tot 5 personen: https://lastminutes.wijzijnvalkenburg.nl/

Kunnen wij ook contant betalen op de dag van ons uitje?

Nee, de betaling dient uiterlijk 8 dagen voorafgaand aan het uitje te zijn voldaan. Het is daarom niet mogelijk om op de dag zelf te betalen.

Kunnen wij ook een hotel/accommodatie bij jullie boeken?

Ja, in overleg en gebaseerd op de wensen van de groep kunnen wij een hotel/accommodatie voor u boeken.

Kunnen zwangere vrouwen, mensen met claustrofobie of hoogtevrees ook mee de grotten in?

Afhankelijk van de grot en activiteit zijn er zeker mogelijkheden. Wij raden u aan om telefonisch contact met ons op te nemen. Tel: 043-204 11 35

Liggen de activiteiten op loopafstand van elkaar?

Ja, alle activiteiten bevinden zich in en rondom het centrum van Valkenburg plaats. Jullie zijn daarom nooit langer dan 15 minuten aan het lopen. Als er een activiteit iets verder weg ligt wordt dit vooraf aangegeven met advies hoe jullie daar het beste terecht komen.

Liggen de hotels/accommodaties in de buurt van Valkenburg?

Ja, wij werken samen met een selectief aantal hotels en accommodaties in en rondom Valkenburg.

Mag ik foto’s maken in de grotten?

Ja, in de grotten is het toegestaan om foto’s te maken.

Met hoeveel personen mag ik een van jullie arrangementen boeken?

Hoe groot uw gezelschap mag zijn hangt af van de op dat moment geldende maatregelen en de activiteiten die u wenst te boeken.

Wilt u de beschikbaarheid van bepaalde activiteiten weten? Dan kunt u ons het beste even bellen. Tel: 043-204 11 35

Wanneer uw gezelschap uit minder dan 6 personen bestaat kunt u hier uw activiteiten
boeken: https://lastminutes.wijzijnvalkenburg.nl/activiteiten/c/0

Voor de huidige maatregelen voor groepen en actuele informatie kunt u kijken op de website
van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-
19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven

Moet ik de toeristenbelasting bij aankomst betalen?

Bij een boeking met overnachting moet toeristenbelasting worden betaald. Afhankelijk van de accommodatie wordt bepaald hoe dit wordt betaald. Vaak kunnen we de toeristenbelasting al aan de factuur toevoegen en anders wordt deze betaald bij aankomst.

Moet ik een aanbetaling doen bij de bevestiging?

Alleen boekingen met een arrangementsom vanaf €1.000,00 dienen een voorschot van 25% te betalen. De aanbetalingsfactuur wordt na bevestiging verstuurd. Zie artikel 6 van de algemene voorwaarden: https://www.wijzijnvalkenburg.nl/voorwaarden/

Tussen welke tijden geldt betaald parkeren?

Betaald parkeren is van kracht tussen 11:00 uur en 20:00 uur.

Uit welke drankjes kan ik kiezen als ik consumptiemunten op voorhand koop?

Wij verkopen consumptiemunten t.w.v. €2,50 per stuk. Hiervoor kunt u de volgende drankjes benuttigen: koffie, thee, frisdranken en pilsener. Overige dranken dienen per plekke te worden afgerekend.

Waar kan ik geld pinnen in Valkenburg?

In het centrum kunt u makkelijk pinnen bij de Albert Heijn (ING Bank). Meerdere pinautomaten in het centrum kunt u met routebeschrijving vinden op de volgende website: https://lastminutes.wijzijnvalkenburg.nl/info/c/3

Waar kan ik het beste parkeren?

Bij een dagje Valkenburg kunt u het beste parkeren op een parkeerplaats met de mogelijkheid voor een dagtarief. Bij een bezoek van enkele uren kunt u gerust iets dichter in de buurt van het centrum parkeren. Parkeerplaats Walramplein en Berkelplein liggen direct in/naast het centrum.

Waar liggen de winkels in Valkenburg?

Net buiten de stadsmuren van het centrum bevindt zich winkelcentrum Aan de Kei. Hier vindt u een variërend aanbod aan winkels om een middag goed te winkelen.

Wat als er iets gebeurt tijdens het uitje? Zijn jullie bereikbaar?

Ja, voor lopende uitjes staat er altijd een medewerker van ons stand-by voor vragen of hulp. Bij ontvangst krijgen jullie een telefoonnummer waarop wij bereikbaar zijn gedurende de dag.

Wat als iemand van de groep zich op het laatste moment afmeldt voor het uitje?

Het is mogelijk om tot 8 dagen vooraf de deelnemers kosteloos te verminderen met een marge van 20%. Binnen de 8 dagen kunnen wij geen aanpassingen meer maken en dient het afgesproken bedrag te worden voldaan. Zie artikel 8 of 9 van onze algemene voorwaarden: https://www.wijzijnvalkenburg.nl/voorwaarden/

Wat als mijn geboekte uitje binnen een wettelijke restrictieperiode terecht komt?

Als de maatregelen worden aangescherpt waardoor het uitje geen doorgang kan vinden, dan mag u deze kosteloos verzetten naar een nader te bepalen datum.

Wat als we na afloop nog consumptiemunten over hebben? Krijgen we daarvoor dan geld terug?

Nee, er wordt geen geld retour gestort wanneer er na afloop nog consumptiemunten over zijn.

Wat is de temperatuur in de grotten en wat kan ik het beste aandoen?

In de grotten is een constante temperatuur van 12 graden Celsius. Het is aangeraden om stevig schoeisel te dragen en een vestje/fleecejacket aan te doen.

Wat kan ik wel en niet bij jullie boeken?

Onze website wordt actueel gehouden. Alle programma’s waar het “COVID-19 PROOF” icoon bij staat kunt u boeken.

Wat kost het om te parkeren in het centrum?

Het parkeren op de gemeentelijke parkeerplaatsen bedraagt €1,90 per uur. Op de parkeerplaatsen Geulpark, Odapark, Prinses Margrietlaan, Spoorlaan en Valkenheim is het mogelijk om voor een dagtarief van €8,00 te betalen.

Wat moet ik meenemen bij een overnachting in een groepsaccommodatie?

Dit is afhankelijk per accommodatie. Bij veel groepsaccommodaties dient uw gezelschap zelf lakens en een kussen mee te brengen. Uiteraard wordt u bij een definitieve boeking hierover geïnformeerd.

Welke maatregelen gelden er voor jullie programma’s?

Bij onze activiteiten wordt de 1.5 meter afstand regel altijd gewaarborgd (afhankelijk van de groep samenstelling) en wordt de boeking gebaseerd op de maximum toegestane deelnemers (dit verschilt per activiteit).

Wij hebben een buitenactiviteit geboekt. Is erbij slecht weer een alternatief?

Nee, bij een definitieve boeking kunnen wij helaas geen alternatief aanbieden.

Wij hebben een lunch/diner erbij geboekt. Krijgen wij ook het menu te zien?

Nee, in het voorstel sturen wij altijd een voorbeeldmenu. Onze gerechten wisselen vaak per seizoen of per maand. Het voorbeeldmenu geeft u een idee van wat u kunt verwachten. Het daadwerkelijke menu krijgt u in het restaurant zelf te zien.

Wij willen boeken. Wat nu?

Om ons voorstel te boeken dient u een schriftelijk akkoord te verzenden op onze toegezonden mail met voorstel. Na ontvangst van de bevestiging wordt het boekingsproces in werking gezet en de onderdelen in het programma voor u gereserveerd. Na bevestiging krijgt u een factuur toegezonden en 2 weken voorafgaand het uitje sturen wij u de laatste informatie toe. Op dat moment is de startlocatie van uw uitje ook bekend.

Wij zijn te laat. Is dat erg?

Het kan gebeuren dat jullie het niet redden om op de afgesproken tijd aan te komen. In de meeste gevallen kunnen wij het programma iets laten uitlopen. Gelieve altijd telefonisch te bellen als jullie denken later te arriveren. Wanneer jullie een activiteit hebben geboekt dat tijdsblokken hanteert kunnen wij geen
vertraging permitteren. In dit geval wordt de activiteit ingekort of komt de activiteit te vervallen en hiervoor wordt geen geld retour gestort.

Word ik nat en/of vies in de grotten?

Nee, in de grotten is het droog en schoon. Het kan wel voorkomen dat er wat mergelstof op uw kleding terecht komt.

Zijn consumpties inbegrepen bij een lunch/diner?

Niet altijd. In het voorstel staat altijd vermeld of een consumptie erbij is inbegrepen. Wanneer er niets bij staat dan zitten er ook geen consumpties bij. Uiteraard is het ook mogelijk om ter plekke drankjes af te rekenen.

Zijn de activiteiten weer geopend na de wateroverlast in Valkenburg?

Jazeker, jullie zijn weer van harte welkom!

De activiteiten liggen bijna allemaal in het hoger gelegen gedeelte van Valkenburg en hebben geen last gehad van het water. Met name de horeca is enorm hard getroffen door de overstroming. Gelukkig zijn wij in staat op zowel grote als kleine gezelschappen onder te brengen in de overige horecazaken in Valkenburg.

Zijn de grotten bereikbaar na de wateroverlast?

De grotten zijn gelegen in het hogere gedeelte van Valkenburg. Deze zijn weer dagelijks geopend en te bezoeken.

Reserveer direct je tickets op: lastminutes.wijzijnvalkenburg.nl

Zijn de grotten rolstoeltoegankelijk?

Niet alle grotten zijn rolstoeltoegankelijk. Voor meer informatie raden wij u aan om contact met ons op te nemen. Tel: 043-204 11 35

Aarzel niet en neem gerust
contact met ons op

2021 © Wij zijn Valkenburg | Group Events & Teambuilding

Meer informatie ontvangen

Meer informatie ontvangen over dit arrangement en de andere mogelijkheden? Wij sturen graag vrijblijvend meer informatie toe.

LAat ons weten hoe jullie ideale uitje uitziet!

Vul je gegevens in en wij nemen binnen 24 uur contact met je op om het perfecte uitje te regelen!

Je contactgegevens zullen enkel gebruikt worden voor antwoord op dit contactformulier, niet voor reclame.